Deep, deep blue with a collar

Polish: No i wreszcie ją sobie uszyłam. Granatowa kurteczka dość obcisła, krótka i świetna do rurek… Jest nawet ocieplana na placeach i w rękawach. Przód już nie, bo obawiałam się, że efekt końcowy może być „bałwani”. Oczywiście punktem wyjścia był kołnierz. Musiał być odpowiednio wielki. Prezentowany składa się z dość dużej ilości materiału, ok. 0,5 m, złożonego na pół a następnie przyszytego do kurtki z małymi zakładkami przy zapięciu. Tym razem postawiłam na klamry zamiast tradycyjnych guzików czy wypieków własnych. Kurteczka została też zaopatrzona w podszewkę. Przyznam jednak, że nie na wszystkich elementach. Nie miałam aż tyle cierpliwości.

Szycie odbyło sie bez wykroju, ale przy dokładnym przyjrzeniu się konstrukcji rękawów i tylnej części starej kurtki. Tył nawet składa sie z trzech części jak nakazują fachowe książki 🙂 W każdym razie kurtka jest uszyta na tyle ok, że chodzę w niej bez żadnych oporów. Muszę też przyznać, że podoba mi się, a zwłaszcza świetnie sie sprawdza z rurkami i długimi wąskimi kozakami.

Do jej uszycia zużyłam ok. 2 m wełny zakupionej w Krakowie 🙂 – tak, tak znowu tam byłam i wydałam mnóstwo kasy na materiały. W drodze powrotnej moja walizka ważyła ok. 20 km za dużo, więc część moich łupów z tekstylnego musiałam zostawić i zostały mi dostarczone w inny, konwencjonalny sposób.Wełna, która podobno jest firmy Iceberg, niestety nie jest tak świetnej jakości na jaką wygląda. Do kurtki zakładam torebkę, która już po pierwszym razie lekko nadwyrężyła strukturę owej Icebergowej wełenki.Trudno jednak, materiał nie był drogi, a jak mi się znudzi już czeka zapas bordowej wełny i futro z perliczki 🙂

apaszka: znaleziona we własnej szafie 🙂

English: This is a tight, dark blue jacket which I made with no pattern (I took my old jacket as an example for the sleeves and back). The fabric I used is wool. It is very, very nice in touch and its structure is absolutely fantastic. Unfortunately, it is not of the best quality even though it is Iceberg (bought in Cracow, Poland). The point of departure for this garment was obviously the collar. This one was made of about 0.5 m of fabric. There is nothing inside it, the wool is thick enough to keep the shape. It looks a little devastated after one walk with a bag on my arm. As soon as it gets more used I will make another one but in a different color (burgundy perhaps :)) .

scarf: found in my own closet

2 uwagi do wpisu “Deep, deep blue with a collar

Skomentuj

