Bon appetit outfit

Polish: Święta, święta i po świętach! Uznałam, że rodzinne spotkanie i wspólne biesiadowanie niemal całymi dniami wymaga odpowiedniego ubrania. Wybór padł na coś, co przypomina boucle, choć jest dość cienkie. Połączyłam ten materiał z bawełną i wyszedł mi pewien praktyczny komplet. Śmiało mogłam w nim jeść na co tylko miałam ochotę bez przejmowania się…

Przy wymyślaniu ubrania, bo oczywiście nie korzystałam z żadnych wykrojów, postawiłam na hasło przewodnie: asymetria. Z tym oto leit motivem zabrałam się do cięcia materiałów. Asymetrię widać wszędzie w swetrze: w kołnierzu (ma być właśnie taki, to nie był wypadek przy pracy i niezdarne ciachnięcie nożycami) i zapięciu (jest z boku). Zapięcie w zasadzie harmonijnie komponuje się z rozporkiem w spódnicy, który też jest lekko z boku. Rękawy są bardzo obszerne, ale krótkie – sięgają lekko za łokieć. Z tyłu kołnierz jest łączony z boucle. Przyznam, że chciałam go trochę poszerzyć i zabrakło mi materiału, stąd to łączenie… Myślę, że jednak całkiem ciekawie wygląda z tyłu. Tradycyjnie sweter jest zapinany na zatrzaski.

Spódnica, która posiada lekko z boku rozporek zapinana jest na suwak. Posiada także podszewkę, dośc krótką, ale konieczną niestety, bo moja bawełna strasznie się elektryzowała do rajstop. Pas stworzyłam z boucle. Pomyślałam, że ze względu na to, że mój sweter jest bardzo krótki – ledwo sięga do pasa, pas spódnicy będzie pełnił funkcję jego przedłużenia, zwłaszcza przy schylaniu się… Całość ozdobiłam śliwkowymi i jasnoszarymi kryształkami (nie, nie Svarowski, zakup na Sycylii – 2 euro sznur).

W ubraniu spędziłam całe święta. Naprawdę się sprawdził. Zakładałam pod niego bawełniane podkoszulki. Muszę przyznać, że bucle, pomimo obszernych rękawów wygodnie się układały pod kurtką. Chyba dzięki temu, że materiał jest dość cienki.

English: This outfit was designed and made for Christmas dinners. I didn’t use any sewing patterns. The garment is loose enough to allow me to eat anything I want. The leit motiv I had while making it was: asymmetry. Asymmetry is noticeable in many places like the collar (it is asymmetrical on purpose it was not a scissors accident), the closure (a little on side and in line with the skirt front fly). The collar on the back is combined with boucle. I admit I wanted to make the collar looser and I needed more fabric… The fabrics are: thin blue and green boucle and cotton.

The skirt has a zipper on side. Its belt is made of boucle. I find it a prolongation of the sweater which is very short so when I bend the skirt belt is doing the sweater job. As embellishments I used crystals in plum and light grey colors.

I spent the Christmas in this outfit I have to admit that I felt really good. It certainly passed the exam for the bon appetit outfit with flying colors 🙂

WSZYSTKIEGO CUDOWNEGO W 2016 ROKU, SPEŁNIENIA MARZEŃ I WIELU KREATYWNYCH POMYSŁÓW!

ALL THE BEST IN 2016, MANY CREATIVE IDEAS TO BE ACCOMPLISHED!!

 

Skomentuj

