Yummy grandmummy

Polish: Narzutka jest zrobiona na drutach  z włóczki o bardzo skomplikowanym składzie – chyba 7 składników, z których coś mi mówił tylko moher. Włóczka od razu była dwukolorowa, nic nie kombinowałam z łączeniem kolorów. Całość zrobiona jest najprostszym ściegiem, jaki znam: same prawe, a wychodzą: prawe, lewe, prawe, lewe itd. Nic trudnego, a z każdymi kolejnymi centymentrami miałam satysfakcję z robienia na drutach mojej pierwszej „użytkowej” rzeczy. Narzutka to prostokąt, który jest złożony na pół i zszyty przy szyi oraz zebrany pod pachą z jednej strony. Dodałam frędzle. Pamiętam mój sweterek, który gdy mialam 16 lat zrobiła mi babcia według mojego pomysłu – miał mnóstwo frędzli – na dole i przy rękawach. Bardzo go lubiłam. Dlatego postanowiłam do niego nawiązać i zafrędzlić moją narzutkę. Pocięłam włóczkę na wiele równych kawałków i przeplatałam je do narzutki. Składałam je na pół i tę połówkę przepychałam przez otwory pomiędzy dolnymi oczkami w narzutce, a następnie przez powstałą z włóczki pętelkę przekładałam końcówki i w ten sposób powstały trwałe, solidne frędzle.

Spódnica jest uszyta z weluru. Naszyłam na niego aplikację z tej samej włóczki, z której powstała narzuta. Przyszyłam ją złotą nitką, która komponuje się z połyskującą nicią z mojej włóczki. Spódnica jest bardzo prosta – miała być jeszcze szersza, ale nie wystarczyło mi materiału. Z boku ma wszyty zamek. Welur niestety nie jest tak elegancki jak aksamit, więc naszycie aplikacji z włóczki jak najbardziej wypada i niczego mu nie ujmuje, bo i tak jest wszystkiego co bardziej eleganckie pozbawiony!

Pomysł jest mój i wykonanie, rzecz jasna, również.

W komplecie bardzo lubię chodzić w domu, wieczorami, po pracy. Czuję się w nim trochę babciowato, ale czasami jest to przyjemne uczucie nawet przy 30- stu kilku latach… 🙂

English: The top is a very simply knitting. It is a rectangular shape piece of knitting with fringes all around. It reminds me of my sweater made for me by my grandmother when I was 16 with a huge amount of fringes around waist and sleeves.

The skirt is made of velvet. This time it is not a very noble fabric and a pattern made of knitting was accurate. It is attached with golden thread which goes well with the shiny threat in my knitting. The idea for this outfit is mine. Of course it was also made by me.

I have to admit I feel like a grandmother in this outfit. Sometimes it is very a nice feeling especially during long winter evenings  and the fact that I’m only 30+ years old is not an obstacle 🙂 … This is one of my favorite home outfits.

Skomentuj

