Shirt revolution

Polish: Od dłuższego czasu szukałam w sklepach koszuli w oryginalnym kroju. Niestety klęska poszukiwań zmusiła mnie do uszycia koszuli według własnego pomysłu. Uzyłam bardzo cienkiej bawełny. Podejrzewam, że nie jest najlepszej jakości. Pewnie też nie jest to typowa tkanina koszulowa z uwagi na dość liczne wady materiału, które musiałam przy cięciu pomijać. Koszula musiała mieć jeden element charakterystyczny. Postawiłam więc, wyjątkowo, na kołnierz. Usztywniłam go fiseliną – H250 (mam nadzieję, że dzięki temu mój opis jest bardziej fachowy). Kołnierz się zawija na dole i zapina na zatrzaski. Ozdobiłam go koronkowymi kwiatkami w kolorze bordowym i gołębim, które wycięłam z kwiatkowych tasiemek. Kołnierz bardzo ładnie stoi, a na dole nie rozchodzi się. Cała koszula jest pozbawiona guzików i posiada jedynie zatrzaski. Przód i tył wykonane są z prostokątów. Rękawy są co prawda lekko zwężane, ale i tak pozostały szerokie. To pozwala na ich podwijanie tak wysoko, jak tylko mi się podoba. Prezentowany krój wybrałam, ponieważ 1. Jestem niecierpliwa i bardzo lubię szybko oglądać efekty mojej pracy; 2. Był to pewien eksperyment jak sprawdzi się inny krój; 3. Kto powiedział, że zawsze trzeba trzymać sie ustalonych wzorów 🙂

W koszuli chodziłam już do pracy i muszę przyznać, że bardzo dobrze się czułam. Postanowiłam rzucić wyzwanie tradycyjnym koszulom i wymyślić jeszcze inne modele. Bardzo możliwe, że przy szyciu nastepnej koszuli  ponownie zerwę z tradycyjnym koszulowym krojem rękawów. Nacisk z pewnością znowu położę na kołnierze… Postaram się też, podobnie jak w tym przypadku, unikać pozostawiania widocznych ściegów. Moim zdaniem, jest to bardziej eleganckie. Im mniej je widać, tym bardziej szykownie wygląda ubranie 🙂

Zapomniałabym dodać, że spódnica ze zdjęcia też jest moim dziełem. Uszyłam ją jakiś czas temu, ale nadal nie mogę się zdecywać jak długą, a raczej jak krótką, mam ją pozostawić. Gdy tylko podejmę tę trudną decyzję, na pewno poświęcę jej caaały post! 🙂 Ucieszy się… 🙂

English: My search for an outstanding shirt has been a failure. That is the reason why I made one by myself. I designed a model with an unusual collar. This becomes a very typical of me because of my deep love to collars… This collar has a snap closure (two snap fasteners) to keep the shape.  As embellishment I used lace flowers in burgundy and dove colors. There are no buttons only snap closures. I try to avoid visible stiches. In my opinion that looks more elegant. The less stiches the more chic look. Front and back are rectangular. Sleeves are quite loose which allows me to roll  them up if I want. I chose this cut because: 1. It is much faster and I’m quite impatient 2. That was a part of experiment what a shirt in different shape would look like. 3. Why shall I stick to conventional cut?

I have already worn this shirt a couple of times to work and I have to say that my satisfaction is very high. It is unique and looks very elegant with a suit… I’m pretty sure that there will be more shirts in different cut…

Skomentuj

